Vi har lansert en ny og forbedret sykefraværsrapport som gir deg bedre kontroll og innsikt i fraværet i virksomheten. Denne rapporten er utviklet for å erstatte dagens sykefraværsrapport som finnes under rapportmenyen.
Høydepunkter:
- Rapportvisning med hovedavdeling – gir samlet oversikt på overordnet nivå.
- Valgfritt å inkludere barns sykdom – tilpass rapporten etter interne behov.
- Mulighet til å utelate innleide medarbeidere – få et renere og mer relevant datagrunnlag.
🧭 Hvorfor er dette viktig?
Den nye rapporten gir deg:
-
Mer fleksibilitet i hvordan sykefravær vises og tolkes, velg mellom hovedavdeling, avdeling eller ansattvisning.
-
Bedre støtte for analyse og mulighet for å sette inn tiltak ved høyt fravær.
- Mulighet til å velge mellom avdelinger du har tilgang til.
- Enkelt tilpasse innholdet i rapporten.
⚙️ Hvordan fungerer det?
-
Gå til Rapportering via menyen i systemet, og åpne rapporten «Fraværsoversikt» -> velg å teste ny rapport
-
Velg ønsket tidsperiode
-
Bruk filtrene for å inkludere/utelate barns sykdom og innleide.
-
Se sykefraværet på hovedavdeling, avdeling eller ansatt – alt etter ditt behov
👤 Hvem har tilgang?
Den nye rapporten er tilgjengelig for administratorer og avdelingsledere i Tidsbanken. Over en kort periode vil du ha tilgang til ny, via eksisterende, før den erstattes helt.
Les mer om rapporten her.