Ukesoppsummering

📌 Hva har skjedd – høydepunkt fra uke 48

Store oppgraderinger i Ansattpanelet og Plan, feilrettinger, samt nye funksjoner for ferieplanlegging og vaktendringer.

Denne uken kan vi melde om store oppgraderinger i både Ansattpanelet og Plan i tillegg til flere andre forbedringer.

🪄 Oppgraderinger

  • Ansattpanelet - Tilganger
    Ansattpanelet er oppgradert igjen, nå med en ny nyttig seksjon som viser tilganger. Her får du kjapt og enkelt informasjon om hvilke rettigheter og tilganger en bruker har i systemet, og hvorvidt personen er leder for en eller flere avdelinger og i så tilfelle hvilke. Les mer om oppgraderingen her     

  • Plan - serieplanlegging
    Serieplanleggingen i Plan som enkelt lar deg opprette eller endre på vakter for mange dager og ansatte samtidig er blitt oppgradert. Nå kan du i tillegg til å endre på avdeling, arbeidstype og arbeidsflyt også endre på klokkeslett og legge til offentlig notat. Dette gjør det veldig enkelt for deg å endre for eksempel alle ansattes planlagte vakter til halv dag i forbindelse med høytid, eller endre alle vaktene for en enkelt ansatt i forbindelse med et lenger fravær. Les mer om oppgraderingen her. Test det ut og la oss høre hva du tenker.

  • Sanntidsstempling - Visuell oppgradering
    Sanntidsstemplingen, stemplingen du møter etter å ha trykket på den grønne Stemple-inn knappen har fått en visuell oppgradering, og en oppgradering under panseret. Vi har nå tilrettelagt for at vi enklere kan legge til ny funksjonalitet for å dekke flere behov rundt informasjon om hva som er planlagt en dag, hvilke prosjekter som er dine hyppigst brukte med mer.  

  • Public API - Dokumentasjonen
    Dokumentasjonen av det offentlige APIet er blitt oppgradert med mer brukervennlig grensesnitt, enklere navigasjon og mer komplett og tydelig struktur. Det er også lagt til en egen kategori for best praksis use cases slik at det er enklere for tredjeparter å lage gode integrasjonsløsninger. 

 

⚙️ Utbedringer

  • Standardiserte integrasjoner
    Flere av de standardiserte integrasjonene har fått utbedringer under panseret for å sikre stabil drift og sikkerhet. Aktuelle integrasjoner med utbedringer denne uken er Tripletex, PowerOffice og Contracting-Works
     
  • Ansattpanelet
    • Din egen avdeling vises nå øverst i ansattlisten via søket i Ansattpanelet, da det ofte er en av dine nærmeste kolleger du søker informasjon om. 
    • Lagt til navigering til Timelisten fra Ferie oversikten i ansattpanelet, slik at det er enkelt å få registrert feriedager som er ønsket og planlagt, men enda ikke registrert avviklet. 

  • Flyt
    En utfordring med at tilbakemeldinger på sjekklistepunkter via jobber ikke alltif ble lagret, er nå utbedret. 

  • Timelisten
    Hengelåsen som vises på datoer i Timelisten hvis uken du ser på er avsluttet for den aktuelle ansattes avdeling er nå mulig å trykke på for å komme til den aktuelle avdelingens ukesluttkontroll. Her får du informasjon om når uken ble avsluttet og av hvem, samt mulighet for å gjenåpne den hvis du må etterregistrere eller korrigere noe selv etter at uken er avsluttet. 


🧠 Det kan også være fint å vite...

Året går mot slutten og da er det flere ting som er viktig å tenke på og få utført i Tidsbanken.
I forbindelse med årsavslutningen inviterer vi til et praktisk og nyttig årsavslutningswebinar! Her vil våre erfarne konsulenter vil guide deg gjennom rutinene som må gjennomføres før nyttår, og vise deg smarte løsninger som er nyttige i forbindelse med jul og nyttår. 

I forbindelse med forberedelsene til dette webinaret jobbet vi også med en stor oppgradering av turnusoversikten som benyttes for å videreføre arbeidsavtaler inn i det nye året, og vi gleder oss til å ha offisiell lansering av denne på webinaret. 

GRATIS WEBINAR

Årsavslutningen kommer, bli med på webinar 🎊

Webinaret passer for både nye og erfarne administratorer og avdelingsledere i Tidsbanken, og vil gi deg trygghet i en travel og viktig periode i Tidsbanken.

🗓️ Hold av datoen 10. desember klokken 13.00

Lignende innlegg

Meld deg på Changebloggen for å få med deg alt nytt!

Changebloggen gir deg månedlige oppdateringer på ny funksjonalitet og forbedringer i Tidsbanken programvaren, men også innsikt i hva vi jobber med, hvilke utfordringer vi møter og hvilke muligheter vi ser fremover. Enten du vil holde deg oppdatert på produktet, eller forstå mer av retningen vi beveger oss i, er dette stedet å følge med.