“Jeg kunne sende Helene en forvirret e-post og få tilbake en løsning før jeg selv hadde skjønt spørsmålet. Det er service.”
– Jorunn Rolfsnes, kvalitetsansvarlig (og potet), Fylkesnes Fisk
For Jorunn hos Fylkesnes Fisk var det ikke bare systemet som gjorde overgangen til Tidsbanken vellykket – det var hjelpen hun fikk på veien.
“Helene i Tidsbanken har vært helt super. Rolig, flink til å forklare og alltid tilgjengelig når vi trenger det. Det er ikke bare support – det er ekte oppfølging.”
Da Fylkesnes Fisk gikk fra manuelle timelister med kaffeflekker og skosålemerker til Tidsbanken, var det ikke uten skepsis. Men god støtte gjorde hele forskjellen:
“Vi møtte litt motstand internt i starten. Men med hjelp fra Helene fikk vi på plass en løsning som alle forstår og bruker.”
Fra sjø til skjema. 📷: Vegard Rosland
Selskapet driver med lakseoppdrett og har 18 ansatte fordelt på fem lokasjoner.
Ingen skift, ingen turnus – men behov for oversikt. Nå bruker de Tidsbanken til enkel inn- og utsjekk.
“Før satt jeg med linjerte ark og måtte regne ut overtid manuelt. Nå kan jeg følge med daglig, og det sparer meg for mye tid.”
Tidsbanken gir også ryddige revisjoner:
“Når kontrollører kommer innom, er det enkelt å finne frem arbeidstid og rapporter. Slutt på å vise frem lister med kaffeflekker!”
Det handler ikke bare om oppstart – den gode hjelpen har fortsatt:
“Nylig hadde vi en utfordring. Jeg forklarte den uklart, men Helene skjønte hva jeg mente og løste det på flekken.”
God dialog, personlig oppfølging og evnen til å forstå både system og folk – det er det som gjør Tidsbanken verdifull for Jorunn:
“Det føles trygt. Jeg vet at vi får hjelp når vi trenger det. Ikke et kønummer, men ekte kontakt.”
“Jeg har allerede anbefalt Tidsbanken. Det er et fleksibelt system – men det er menneskene bak som virkelig gjør forskjellen.”
Ønsker du også å vite mer om hva som har gjort Fylkesnes så fornøyd?
Book deg inn for en prat med Karl-Erik under!
Han forteller deg mer enn gjerne hvordan du også kan slippe kaffesøl på timelistene dine