Meldingsfunksjonen i Tidsbanken har lenge vært en nyttig måte å holde kontakt med kollegaer på – nå har den fått et solid løft. Vi har skrevet funksjonen på nytt, gitt den en moderne og ryddig utforming, og samtidig sørget for bedre teknisk sikkerhet.
🔍 Høydepunkter
-
Redesignet grensesnitt for en mer oversiktlig og brukervennlig opplevelse
-
Rask fortsettelse på dialog, direkte i meldingsvinduet
-
Enkel tilgang til både nye og gamle meldinger, med tydelig oversikt over hva som er nytt for deg, og om din mottaker har lest meldingen eller ikke
-
Mulighet for å sende Tidsbanken-melding, eller e-post og SMS hvis du ønsker å varsle utenfor Tidsbanken
🧭 Hvorfor er dette viktig?
God internkommunikasjon er avgjørende, med oppdatert meldingsfunksjon blir det enklere å holde oversikt over meldinger mellom deg og dine kollegaer. Meldinger mellom deg og en kollega samles i en tråd, hvor du finner både sendt, og mottatt, og kan sende nye meldinger.
⚙ Hvordan fungerer det?
Du finner meldinger øverst i toppmenyen i Tidsbanken. Har du uleste meldinger, får du et tydelig varsel.
Fra meldingsvinduet kan du:
-
Sende meldinger til én eller flere kollegaer – eller hele avdelinger
-
Velge avsender (deg selv, ditt nummer eller bedriften)
-
Svare direkte i pågående samtaler
-
Se samtalehistorikk med hver enkelt kollega
Har du behov for å varsle ansatte også utenfor Tidsbanken kan du enkelt sende SMS eller epost på samme måte.
Nye meldinger markeres tydelig med en rød strek, og du kan også se om mottakeren har lest meldingen din.
👉 Du finner mer informasjon om Meldinger her.
👤 Hvem har tilgang?
Alle brukere i Tidsbanken har tilgang til meldingsfunksjonen, uavhengig av tilgangsnivå. Muligheten til å sende meldinger via Tidsbanken-melding og epost er tilgjengelig for alle. Administrator definerer hvem som skal ha tilgang til å sende SMS.