Arbeidsplasser over hele landet ber nå sine ansatte om å jobbe hjemme. De aller fleste har også nå avlyst alt av møter, kurs og seminarer. Tidsbanken endrer alle møter, kurs og opplæringsseminarer til fjernmøter med hjelp av Microsoft Teams. På denne måten klarer de å fortsette som før, og videreformidle kunnskap og kompetanse til alle dem som trenger det.
Microsoft Teams er en del av Office 365 pakken som svært mange allerede har, og definerer seg selv som huben av teamarbeid. I disse tider hvor møter blir avlyst, og flere og flere ender opp med å ha hjemmekontor er man avhengig av et verktøy som kan hjelpe dere samhandle på tvers av geografiske avstander. Inviter alle du jobber med til chat, møte, anrop og samarbeid, alt på ett sted, uansett hvor dere er.
Marius Meisterplass Aam er leder for kundeservice og fikk på onsdag merke det på kroppen at det nå innføres flere og flere restriksjoner i næringslivet.
-En time før vi skulle ut i et kundemøte fikk vi beskjed at møte ikke kunne gjennomføres. Da var det rett i gang med plan B, forteller Aam.
Reserveplanen var fjernhjelp med hjelp av Microsoft Teams, noe som reddet møte.
-Det viktigste er at vi fortsatt kan levere de tjenestene kundene våre etterspør, selv om vi er pålagt flere restriksjoner, forteller han.
Tidsbanken leverer i dag en rekke tjenester til sine kunder, alt fra opplæring og implementering av nye kunder, til kursing og rådgivning av allerede eksisterende brukere av systemet.
-Alt av opplæring, kursing og rådgivning går som normalt hos oss, og vi har masse kapasitet for dem som ønsker det, forteller han videre.
Marius Meisterplass Aam og Cathrine Gavlen
Behov for opplæring
Cathrine Gavlen er senior bedriftsrådgiver i Tidsbanken og var med på kundemøte og mener fjernhjelp er et godt verktøy opplæringssammenheng.
Senior Bedriftsrådgiver Cathrine Gavlen
-Med å bruke Microsoft Teams får du akkurat de samme elementene som et fysisk møte ville gitt deg. Du ser deltagerne, og de ser deg. Og begge kan dele og vise sine egne skjermer slik som de selv ønsker det, forteller Gavlen.
Tidsbanken oppfordrer alle sine kunder til å ta kontakt om det er noe de lurer på.
-Vi har ingen mangel på kapasitet nå, så bruk denne tiden på å øke den kompetansen dere allerede har, oppfordrer Marius Meisterplass Aam.
Fornøyd etter vel gjennomført møte