Kundehistorier

Bekymret for å bytte system? Fagmøbler Askøy viser hvor enkelt det kan være

Simen i Fagmøbler Askøy, Bergen, med klar tale: Det er ingen grunn til å grue seg til å bytte system over til Tidsbanken!

Fra to til én løsning – for en smidigere arbeidshverdag


Strusshamn Møbelsenter AS ble etablert i 1991 og har siden den gang vært en sentral aktør innen møbelhandel på Askøy utenfor Bergen. Butikken er medlem av den ærverdige fagkjeden Fagmøbler og holder til i det eldste bygget på Strusshamn Nærsenter. Med 12 ansatte og travle salgsperioder er oversikt avgjørende, både i hverdagen og ved ferieavvikling. Butikken er derfor opptatt av å planlegge
bemanningen effektivt.

Tidligere brukte butikken Excel-lister til å lage vaktlister og et annet
system til timeføring. Dette var ikke IT-ansvarlig , Simen Guldberg, fornøyd med fordi det ga dårlig oversikt og genererte ekstraarbeid. 

“Det var vanskelig for både ledere og ansatte å ha kontroll – alt var spredt
og tungvint” forteller Simen

Flere ulike systemer skapte frustrasjon hos både ledelsen og de ansatte.
Behovet for en bedre og mer samlet løsning meldte seg. Med Tidsbanken
ble alt samlet på ett sted, noe som ble starten på en ny, mer oversiktlig og
fleksibel arbeidshverdag.

 


Sømløs implementeringsprosess


Flere andre Fagmøbler-butikker var allerede fornøyde brukere av Tidsbanken, og etter et positivt første møte valgte også denne butikken Tidsbanken som sin totalløsning. Det var også en fordel at Tidsbanken er en lokal,  aktør fra Bergen, med erfaring fra lignende virksomheter. Dette var viktig for Simen.

Implementeringen gikk sømløst, og Simen trekker frem den helhetlige opplæringen, fra første steg med vaktlister til siste punkt i lønnskjøringen:

“Jeg vet mange i min bransje gruer seg til å implementere nye systemer.
Opplæringen fra Tidsbanken var veldig god – vi fikk hjelp steg for steg, og
hele prosessen var oversiktlig og trygg med en fast konsulent,” sier
Simen.
 
5992e5_c6f3a88934fc4ce2a1ce97baf1588580~mv2 (1)

 

Trygge og fornøyde kunder starter med en god implementering. Derfor legger vi i Tidsbanken listen høyt helt fra første steg, og kobler inn en tilgjengelig konsulent allerede i salgsprosessen. Vi etterstreber kontinuitet ved at samme konsulent følger kunden hele veien, fra behovskartlegging
og systemoppsett til opplæring og første lønnskjøring. Dette bidrar til å bygge tillit og gir kundene en rød tråd gjennom hele implementeringsløpet.


Konsulentene våre er ikke bare systemeksperter, men også rådgivere som kjenner kundens bransje og behov, og som aktivt bidrar til gode og effektive tilpasninger. Vi tilbyr tett oppfølging, strukturert fremdrift og høy tilgjengelighet. Konsulenten har jevnlige møter med kunden fra kartlegging til lønnskjøring. Dette var også noe av det som Simen hos Fagmøbler satt stor pris på:

“Det var utrolig fint å få en gjennomgang fra A til Å – vaktliste,
timeregistrering og lønn. Alt henger jo sammen, så det er viktig.”
— Simen

 

Fornøyd med totalpakken


Fagmøbler Askøy bruker nå Tidsbanken aktivt i hverdagen, og ser frem til å fortsette å hente ut gevinster gjennom bedre planlegging og tydeligereoversikt. Grunnmalen i vaktplanen gjør det enkelt å justere underveis, og løsningen gir trygghet både for ledelsen og teamet.

“Vi har mye bedre oversikt nå. Alle vet hvem som jobber når, og planen er
fleksibel når det trengs.”
— Simen
 

Da vi var på besøk hos Fagmøbler Askøy, snakket vi med både Simen og flere av de ansatte. De ansatte uttrykte hvor mye enklere hverdagen har blitt, særlig fordi alt nå er tilgjengelig direkte fra mobilen.
Oppgaver som før krevde mye manuelt arbeid eller kommunikasjon via lapper og meldinger, er nå samlet og tilgjengelig på ett sted.

“Det er rett og slett mye lettere nå. Jeg kan sjekke vaktene mine, søke
ferie og få oversikt over timene. Alt fra mobilen.”
Butikkansatt hos Fagmøbler Askøy, Bergen


Den helhetlige opplevelsen, både for ledelse og ansatte, gjør Tidsbanken
til et verktøy som faktisk blir brukt. Det er dette som gir gevinstene som
varer.

 
 

thumbnail_SG_00603


Dette liker Fagmøbler Askøy, Bergen, spesielt godt med
Tidsbanken:

 
🧩Alt på ett sted – “Totalpakken”
🧩Sømløs implementering
🧩Fleksibel vaktplan med mange muligheter
🧩Enkel timeregistrering og overføring til lønn



Vil du vite hvordan Tidsbanken kan forenkle din hverdag?
Ta kontakt for en uforpliktende prat

Lignende innlegg

Meld deg på vårt nyhetsbrev for å få med deg alt nytt!

Vil du være først ute med det nyeste fra oss? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få oppdateringer om nye funksjoner, smarte tips og inspirasjon – rett i innboksen din. Hold deg alltid oppdatert!