Full oversikt med digital gjestebok og evakueringslister

11.feb.2021 15:52:00 / skrevet av Audun Grytdal

Hallingplast AS benytter seg av Tidsbanken sin digitale gjestebok, noe som gir dem full oversikt over alle gjester og ansatte på anlegget sitt. I tillegg til en fullstendig evakueringsliste, har de med Tidsbanken også et moderne timeregistreringssystem som hjelper dem med å forenkle sine prosesser rundt lønn.

hallingplast

 

Blant vakker natur i hjerte av Hallingdal retter vi blikket mot en av hjørnesteinsbedriftene her, Hallingplast AS.

Hallingplast startet som ansvarlig selskap tilbake i 1969 og har siden den gang vært på en utrolig reise med innovasjon og vekst. Fra å starte med å levere til lokale kunder i Hallingdal, har de med årene ekspandert til å levere produktene sine til resten av Norge, og med tiden har veksten også ført dem utover landegrensene.
Vi tok praten med Else Eivindplass Hilde som i 25 år har jobbet i Hallingplast med både lønn og regnskap.

-I mine år her så har selskapet hatt en formidabel vekst, når jeg først startet her var vi 13 ansatte, og i dag er vi nærmere 80, forteller Else.

Hallingplast leverer komplette systemløsninger for vann, gass, avløp, overvann, tankanlegg for drivstoff, kabelbeskyttelse og veisikring. Alt i de miljøvennlige materialene PE og PP.
I tillegg er rør til bensinstasjoner, slalåmstaur, sikringsstaur, autovernstolper, underkjøringshinder for motorsyklister eksempler på produkter som er utviklet og satt i produksjon hos Hallingplast.

 

hallingplast produkter

 

Digital gjestebok

For Else og Hallingplast har de med Tidsbanken mer enn bare et timeregistreringssystem, de har også en digital gjestebok.

-Den hjelper oss å ha total oversikt over alle ansatte og gjester, sier hun.

Med en digital gjestebok vil alle gjester automatisk registreres inn i den digitale evakueringslisten også. Samtidig vil alle ansatte som stempler seg inn og ut ved hjelp av det digitale stemplingsuret også havne i evakueringslisten. Summen av dette gir en total oversikt over ansatte og gjester dersom noe skulle skje.

-Med evakueringslisten har vi en enorm trygghet, vi har for eksempel elektrikere som jobber på anlegget, og disse kan jobbe i alle krinker og kroker, så da er det en god trygghet å vite hvem som er på anlegget til enhver tid, forteller Else.

gjestebok for bloggenKoblet opp mot gjesteboken har de også en etikettskriver som skriver ut etiketter til alle gjestene.

-Dette gjør registreringen inn og ut av gjesteboken veldig enkel, noe som senker terskelen for å benytte seg av den, forteller Else.

Tidligere brukte Hallingplast papirlister for registrering av gjester, noe som flere bedrifter fortsatt benytter seg av. En slik løsning kan virke umoderne og mindre profesjonelt, husk at førsteinntrykk betyr mer enn man tror. I tillegg sikrer man ikke gjesters personvern, og det er ikke GDPR vennlig om man benytter seg av papirlister eller en bok.
Og skulle en ulykke skje så må papirlisten tydes, og leses opp mot andre lister som forteller hvilke ansatte som faktisk er på området. Det tar tid, tid man ikke har når ulykken faktisk har skjedd.
Nå har Hallingplast en digital og sikker løsning for dette, noe som gir dem en viktig trygghet rundt disse utfordringene.

 

Unngå tidkrevende og manuelt arbeid i forbindelse med lønn

 

Else har i sin tid i Hallingplast drevet med både lønn og regnskap og ser verdien av et system som Tidsbanken for å hjelpe dem med å effektivisere og digitalisere prosessene rundt lønn.

-Det helt avgjørende nå når vi er blitt såpass mange ansatte at vi slipper manuelt arbeid rundt lønn som ellers ville spist opp tiden vår, forteller hun.

Tidligere brukte de et annet system for timeføringen, men dette systemet medførte fortsatt mye manuelt arbeid for Else. For Hallingplast er de avhengig av et system som kan håndtere flere ulike regelsett for ansatte.construction-plastic-pipes-7WCB5AT

 

-I tillegg har vi døgnkontinuerligdrift, og trenger et system som støtter regelsett opp mot dette, forteller Else.

 

Her har Tidsbanken vært tett på ballen for å ordne oppsettet for dem opp mot dette, og for å få det til å sitte 100%.

-Det har vært et krevende oppsett å få på plass, og selv har jeg brukt litt tid på å sette meg inn i systemet, forteller Else

Men Else er positivt innstilt til de utfordringene som kommer hennes vei, og etter litt tid så satt systemet for henne også. Med dette kom også alle fordelene med systemet, som nå forenkler hennes hverdag betraktelig.

 

hallingplast logo

 

Tags: Kundehistorier

Audun Grytdal

Skrevet av Audun Grytdal

Audun er Innholdssjef i Tidsbanken AS og har lang erfaring med systemet fra sin tid som kunderådgiver. Audun har vært med på å utarbeide alle kurspakkene som Tidsbanken nå tilbyr sine kunder, og er lidenskapelig opptatt av å hjelpe bedrifter på tvers av bransjer å nå nye høyder ved hjelp av nyttig og engasjerende innhold.

Nyeste innlegg

Ønsker du demo, pristilbud eller mer informasjon om systemet?