Enorme besparelser

09.mar.2021 10:35:56 / skrevet av Audun Grytdal

Automatisk beregning av lønn og digitale sjekklister har effektivisert arbeidshverdagen til Frank Lilleli (49) og de ansatte på Best-stasjonen Bjugn Servicesenter AS. Det utgjør virkelig en forskjell på bunnlinjen.

best stasjonen

 

Frank har jobbet som daglig leder på bensinstasjonen i Trøndelag siden 2011, og er utrolig takknemlig for at han anskaffet seg Tidsbanken.

Før brukte jeg en hel dag på lønn, og nå bruker jeg langt under 30 minutter på det, kunne Frank fortelle.

 

Det var nettopp her det umiddelbare behovet for et system oppstod, for mye tid ble brukt på lønn. Etter kort tid på utkikk etter et system falt valget på Tidsbanken, som kunne forenkle prosessene for bensinstasjonen med automatisk beregning av tillegg og overtid. Med å korte ned tiden som ble brukt på lønn kunne man nå bruke tiden på andre oppgaver og på denne måten bli en mer effektiv og lønnsom bedrift.


Suksess med digitale sjekklister


Etter at de anskaffet seg Tidsbanken i 2017 har de også tatt i bruk Tidsbanken sine digitale sjekklister.


Før hadde vi fysiske lister som bare ble liggende i permer, og ting ble i liten grad gjort. Nå har alle ansatte sjekklistene sine lett tilgjengelige på mobilen, og oppgavene blir de faktisk utført, forteller Frank fornøyd.

FrankMed sjekklistene får man inkludert de ansatte i arbeidet i større grad, noe som gir mer engasjerte medarbeidere med eierskap til egen jobb. At sjekklistene blir utførte øker kvaliteten på bensinstasjonen, og arbeidsoppgaver effektiviseres og hoper seg ikke opp. Dessuten blir utstyr riktig vedlikehold, noe som virkelig gjør en forskjell på bunnlinjen.


– Det er enkelt for meg å administrere, og lett for de ansatte å bruke.

 

Skal ta i bruk avvikssystemet


For Frank er Tidsbanken et avgjørende verktøy for å kunne digitalisere og effektivisere driften. Han ønsker å utvide bruken sin av Tidsbanken og bygger systemet stein for stein.


Neste på listen er å ta i bruk avvikssystemet slik at jeg enkelt får oversikt over avvik som skjer på bensinstasjonen. Det ligger potensielt store kostnader knyttet til avvik som man ikke vil få fanget opp uten et godt system.

Frank er representant i butikkrådet til Best-kjeden og har et stort ønske om at flere at bensinstasjonene skal begynne å bruke Tidsbanken.

 

Slik kan de også bruke mindre tid på lønn, få mer engasjerte arbeidstakere, og ikke minst spare store summer på bunnlinjen ved å digitalisere og effektivisere driften, avslutter han.

 

Tags: Kundehistorier

Audun Grytdal

Skrevet av Audun Grytdal

Audun er Innholdssjef i Tidsbanken AS og har lang erfaring med systemet fra sin tid som kunderådgiver. Audun har vært med på å utarbeide alle kurspakkene som Tidsbanken nå tilbyr sine kunder, og er lidenskapelig opptatt av å hjelpe bedrifter på tvers av bransjer å nå nye høyder ved hjelp av nyttig og engasjerende innhold.

Nyeste innlegg

Ønsker du demo, pristilbud eller mer informasjon om systemet?