Bedre bunnlinje - med riktig verktøy

08.okt.2020 10:57:38 / skrevet av Benedikte Woje Ramstad publisert i Produkter

 

Etter å ha jobbet med produksjonsselskaper i en årrekke, er det en kjensgjerning at det er mange utfordringer i bransjen, noen enklere enn andre. 

Mange av selskapene vi er i dialog med forteller oss om de samme problemstillingene. Eksempler er at man ikke får registrert tilstrekkelig tid på prosjekter, og at man ikke får nok betalt for ekstraarbeid hos kunder. 

Les mer

Nødvendig verktøy for restaurant- og hotellbransjen

10.sep.2020 13:37:39 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Kundehistorier

-Et koselig samarbeid

Kafé Koselig og Hotell Koselig har ved hjelp av Tidsbanken fått en enklere og mer effektiv hverdag. Alt av frustrerende arbeid rundt arbeidstid og lønn er luket bort, og tiden kan brukes på andre viktigere oppgaver. Med Tidsbanken har de ikke bare et system som gjør ting enklere, men samtidig en rådgivende samarbeidspartner som støtter dem rundt utfordringer de har med arbeidstidsreglement, effektivisering, endring og eventuell dokumentasjon til myndighetene.

Les mer

Fang tiden med Tidsbanken!

02.sep.2020 14:10:59 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Kundehistorier

Ved enkel timeføring på prosjektene sine i Tidsbanken har Marine Fabrication AS fått den dokumentasjonen de trenger for en mer effektiv og riktig ressurs-styring av sine prosjekter. Nå bruker de mindre tid på administrative oppgaver knyttet til prosjektene sine.

Les mer

God ledelse i praksis

28.aug.2020 08:00:00 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Ledelse, Kundehistorier

Lederrollen innehar mange utfordringer, noen enklere enn andre å håndtere. Butikksjef hos MegaFlis på Billingstad bruker tall og statistikk fra Tidsbanken til å ta de rette beslutningene for bemanning i butikken. Lederstilen hennes baserer seg på åpenhet og fakta, slik at hun skaper trygge og gode rammer for alle sine ansatte.

Les mer

Riktig bemanning for varehuset

12.aug.2020 12:00:00 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Kundehistorier

Patrick Nordkvelle er varehussjef for MegaFlis på Alnabru i Oslo, og med enorm vekst den siste tiden er han nødt til å kunne optimalisere bemanningen av de ansatte. Behovet for å kunne planlegge ansatte på en enkel og god måte er gjeldende for veldig mange bedrifter nå for tiden.

Les mer

Bedre og mer effektiv hotelldrift

18.jun.2020 12:00:00 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Kundehistorier

Skal du lykkes i tiden fremover er det avgjørende å ha systemer som kan effektivisere hverdagen din. Fugl Fønix Hotel i Etne sparer tid ved å bruke Tidsbanken slik at de kontinuerlig har tid til å utvikle hotellet til det bedre.

Les mer

Etter 13 uker med lukkede dører, åpnet endelig Fjellskål i mathallen på fisketorget opp igjen.

15.jun.2020 17:33:24 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Kundehistorier

 

 

Siden begynnelsen av mars har Fjellskål Fisketorget vært stengt. Endelig har de nå åpnet dørene igjen med helt nyoppussede lokaler. Selv om store deler av bedriftsnorge er påvirket av frykt og urolighet for fremtiden, rår optimismen på fisketorget i Bergen etter gjenåpningen.

 

Les mer

- Sykefraværet ned fra 7% til 0,17%

07.jun.2020 21:01:17 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Kundehistorier

Siden 2011 har Smådyrklinikken i Haugesund gått fra et sykefravær på 7% til 0,17 %. Dette har vært med på å gi bedriften et stort løft resultatmessig, noe som skaper bedre rammer for videre vekst og utvikling.

Les mer

Trygge Opplevelser

26.mai.2020 12:11:21 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Produkter

Myndighetene har gitt grønt lys for åpning av fornøyelsesparker 1. juni. Nå som "alle" skal feriere i Norge vil nok mange ta turen til noen av parkene i landet. Smittevern er satt i fokus for alle virksomheter, og det er mye informasjon tilgjengelig.
Hvordan kan du dokumentere at dere utfører smitteverntiltakene?
Med Sjekklister i Tidsbanken skjer alt automatisk, ansatte blir varslet om hva som skal gjøres, og du får dokumentasjonen på dette forløpende. Slutt med papirlister og få alt digitalt.

Les mer

Trygg Overnatting

26.mai.2020 11:44:30 / skrevet av Audun Grytdal publisert i Produkter

Med å iverksette riktige smitteverntiltak vil norske overnattingssteder nå kunne ta i mot gjester og ansatte. Feriesesongen nærmer seg, og for norske hotell- og overnattingsbedrifter betyr det økt aktivitet i tiden fremover.
Mange av disse virksomhetene ytrer at de ikke har skikkelige systemer for å håndtere smitteverntiltakene som er satt av myndighetene. Problemene er ikke mangel på informasjon, men hvordan man kan enkelt dokumenterer at man som bedrift følger rådene.
Skulle det oppstå smitte som kan spores tilbake til dere er du nødt til å kunne dokumentere at dere har arbeidet i henhold til smitteverntiltakene. Har du ikke det, har du et stort problem.

Les mer

Nyeste innlegg

Ønsker du demo, pristilbud eller mer informasjon om systemet?